اعضای انجمن خبرنگاران فرهنگی لاهور از خانه فرهنگ ایران دیدن كردند
نوشته شده توسط : devojke

به گزارش ایرنا, عباس فاموری وابسته فرهنگی و رییس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران با قرائت شعری از علامه اقبال لاهوری گفت:ایران نخستین كشوری بود كه پس از استقلال پاكستان آن را به رسمیت شناخت و با توجه به پیشینه تاریخی ایران و پاكستان،دو ملت از اوضاع هم شناخت كمتری دارند كه بایستی سعی كنیم درجهت شناساندن روابط فرهنگی هر دو كشور نقش خود را به نحو مطلوب ایفا كنیم.

وابسته فرهنگی ایران افزود: با توجه به اینكه امروز رسانه ها از اهمیت ویژه ای برخوردارند، خبرنگاران در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی ملت ها مسوولیت بسیار سنگینی را برعهده دارند و آنها بایستی سعی كنند تا با انتشار و انتقال فرهنگ صحیح نقش خود را ایفا كنند تا نسل های جوان از آن بهره مند گردند.

عباس فاموری همچنین اهداف خانه فرهنگ را برای حاضرین تشریح كرد.

زاهد صادق مسوول بخش فرهنگی پاك آریان لاهور گفت: جمهوری اسلامی ایران در 33 سال اخیر علیرغم هشت سال جنگ تحمیلی و تحریم ها در همه عرصه های فرهنگی و اجتماعی پیشرفت های چشمگیری داشته است و امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماد كشورهای اسلامی با تكیه بر ملت خود توانسته از جایگاه ویژه ای برخوردار گردد.

وی افزود:با توجه به پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران امیدواریم انجمن خبرنگاران فرهنگی پاكستان با الگو برداری از چگونگی تاثیرگذاری انقلاب اسلامی درجهان در این راستا با انتشار مطالب و آگاهی دادن به مردم جامعه خود و جهانیان وظیفه خود را ادا كنند.

طاهر بخاری رییس انجمن خبرنگاران فرهنگی و تهاكر لاهوری خبرنگار هفته نامه اخبار جهان ضمن ابراز خرسندی و امیدواری،در جهت هر چه بهتر شدن روابط فرهنگی دو كشور,اعلام كردند این انجمن در خصوص تحكیم و گسترش روابط فرهنگی و هنری ایران و پاكستان آماده هر گونه همكاری است.

آساق ** 1095





:: برچسب‌ها: تابستان ,
:: بازدید از این مطلب : 470
|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: